Γιάννα Ματθαίου-Αφροδίτη Φλώρου, Βότανα στον κύβο

Οι δημιουργοί της Anassa Organics κλείνουν σε κύβο πολύτιμα βότανα της ελληνικής γης και τα μαθαίνουν στον κόσμο σε ένα ταξίδι υγείας και ποιότητας. 
Μπαίνοντας στα «στρατηγεία» της Anassa Organics, τα αρώματα της γης σε πολιορκούν. Μαζί και ένα περιβάλλον με σχεδιαστική έμφαση στο μοντέρνο και στους χρωματισμούς του γκρι. Η ηρεμία που αποπνέει αυτός ο χώρος έρχεται να δέσει –διά της αντιθέσεως- με την ενεργητικότητα των δύο νέων γυναικών που ίδρυσαν την εταιρεία που έκλεισε επιλεγμένα ελληνικά βότανα σε καλοσχεδιασμένα κουτάκια με τα οποία ξεκίνησαν το ταξίδι τους στον κόσμο. Τόσο η Γιάννα (αριστερά) όσο και η Αφροδίτη (δεξιά) ξεκίνησαν από διαφορετικές αφετηρίες. Η μεν πρώτη από το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις και η δε δεύτερη από τη συνδρομητική τηλεόραση. Κάποια στιγμή έκαναν τη δική τους στροφή και άρχισαν να το ψάχνουν, αρχικά αναζητώντας την τύχη τους στο μέλι. Όμως ένα ταξίδι στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο ΕΘΙΑΓΕ (τώρα ονομάζεται Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας), στο οποίο γίνεται προσπάθεια δημιουργίας πολλαπλασιαστικού υλικού της ελληνικής χλωρίδας, τους έδωσε μια νέα κατεύθυνση. Η κουβέντα μας ξεκίνησε με μια παγωμένη έκδοση Happiness, με την ιεροτελεστία που διέπει ένα ρόφημα Anassa Organics. Φακελάκι με τα βότανα, πέρασμα στο ξυλάκι, εμβάπτιση στο ποτήρι και ήρεμη αναμονή. Πριν την πρώτη γουλιά, ιδού η ευκαιρία για μερικές ερωτήσεις ζεστάματος.
-Επηρεάζεται η φιλία σας από το γεγονός ότι είστε συνέταιροι και επαγγελματικά;
Γιάννα: Κάποιες φορές επηρεάζεται, γιατί η ενασχόληση είναι τόσο έντονη, ώστε ακόμα κι όταν μας μένουν δύο ώρες, μιλάμε για τα επαγγελματικά. Συχνά διαφωνούμε αλλά τα αισθήματά μας δεν αλλοιώνονται. Υπάρχει τριβή, γιατί σε αυτή τη δουλειά αυτό που επενδύεις είναι το μεράκι!
-Πώς επιλέξατε αυτό το αντικείμενο;
Αφροδίτη: Με την άγνοια κινδύνου διαλέξαμε τα βότανα (γέλια). Μέσα από το ΕΘΙΑΓΕ δημιούργησαν μια ομάδα που δούλεψε για εμάς και αποτελούνταν από φαρμακοποιό, βιολόγο, γεωπόνο –όλοι πανεπιστημιακοί. Αυτοί ερεύνησαν και δημιούργησαν τα μίγματα, γιατί κάποια βότανα εξουδετερώνουν το ένα το άλλο. Η συνέχεια ήταν στην κουζίνα της Γιάννας, στην οποία ξεκινήσαμε με πολύ γέλιο. Μετά πήγαμε σε ένα γραφείο 30 τετραγωνικών και τελικά ήρθαμε εδώ, με δικό μας συσκευαστήριο.
-Τι είναι ωραίο σε αυτό το ταξίδι των βοτάνων;
Γιάννα: Όταν έρχονται εδώ τα βότανα και αρχίζει το καθάρισμα. Είναι πραγματικά ψυχοθεραπευτικό, γιατί αδειάζει το μυαλό σου, κάνεις κάτι με τα χέρια σου και συγχρόνως μιλάς με τον άλλο. Καθαρίζουμε ένα-ένα τα φύλλα και τα διατηρούμε όσο μπορούμε ολόκληρα. Δεν θέλαμε τριμμένο πράγμα!
-Ποιοι πίνουν τα Anassa Organics;
Γιάννα: Στην Ελλάδα αποκρυσταλλώνεται μια τάση που υπήρχε και πιο πριν. Έτσι απευθυνόμαστε σε όσους προσέχουν την υγεία τους, γι’ αυτό και τα προϊόντα μας κινούνται προς κάποιες κατευθύνσεις, για παράδειγμα, χαλάρωση, τόνωση, αποτοξίνωση, αντιοξειδωτικά. Συνολικά είναι οχτώ και προέρχονται από βότανα ελληνικής προέλευσης, εκτός της λουίζας. Μάλιστα αναφέρονται και στον Ιπποκράτη!
-Τι σας κάνει περήφανες για την μέχρι τώρα πορεία σας;
Αφροδίτη: Μας κάνει περήφανες το ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν τα ελληνικά βότανα, με τη συγκεκριμένη συσκευασία και τον συγκεκριμένο τρόπο παραγωγής. Η παράδοση των βοτάνων υπήρχε αλλά τα τελευταία χρόνια ο πολύς κόσμος τα σνόμπαρε. Ωστόσο τα πράγματα άλλαξαν και από το τσάι του βουνού, που όλοι έχουμε σπίτι μας, φτάσαμε στα μίγματα.
-Μήπως ωστόσο βγαίνει κάπως ακριβό;
Αφροδίτη: Ναι, αλλά είναι ένα προϊόν στο οποίο τα βότανα είναι διαλεγμένα ένα προς ένα. Επομένως και η ίδια η πρώτη ύλη αλλά και η διαδικασία καθαρισμού στο χέρι κοστίζει.
-Δώσατε έμφαση στη συσκευασία και φαίνεται. Γιατί;
Γιάννα: Ο Λυκούργος Ορνεράκης, που εμπνεύστηκε τη συσκευασία, εστίασε στον κύβο. Γιατί ο κύβος; Επειδή είναι η βάση των αρχαίων ελληνικών οικοδομημάτων. Επίσης θέλαμε να κλείνει όσο το δυνατόν καλύτερα. Η ιδέα για τα φακελάκια ήταν δική μας και το λογότυπο και η ετικέτα της Κατερίνας Παπαπαναγιώτου της MNP. Η αλήθεια είναι ότι η συσκευασία μας άγχωσε λίγο, γιατί είχαμε άποψη και έτσι είδαμε πολλές προτάσεις μέχρι να επιλέξουμε (γέλια).
-Παρότι η Anassa Organics μετράει περίπου δυόμιση χρόνια ζωής, έχετε ήδη αποσπάσει δύο σημαντικά βραβεία, το Βραβείο Ελληνικής Επιχειρηματικότητας και διάκριση στο Great Taste Awards. Πόσο σας βοήθησαν οι διακρίσεις αυτές;
Αφροδίτη: Το Βραβείο Ελληνικής Επιχειρηματικότητας (σημείωση: η Anassa Organics ήταν ανάμεσα στους νικητές του 2014) μας έδωσε δημοσιότητα και από εκεί άρχισαν να ζητούν να μαθαίνουν κι άλλοι για εμάς. Οι άνθρωποι που περιβάλλουν την ομάδα του Βραβείου Ελληνικής Επιχειρηματικότητας είναι κοντά μας, ακόμα και στη μετακόμιση θέλησαν να μας βοηθήσουν. Η αλήθεια είναι ότι δεν το περιμέναμε και χωρίς την οικονομική ενίσχυση του Βραβείου, μπορεί να μην προχωρούσαμε παρακάτω.
Τώρα, στα Great Taste Awards, διακριθήκαμε ανάμεσα σε δέκα χιλιάδες διαφορετικά προϊόντα και για πρώτη φορά στην κατηγορία Tea and Herbs αναδείχθηκε ελληνική εταιρεία. Πραγματικά δεν το πιστεύαμε ότι το προϊόν μας, το Defence, πήρε δύο αστέρια!
-Η ιδέα των παγωμένων Anassa Organics πού εστιάζει;
Γιάννα: στο σκεπτικό «πιείτε τα παγωμένα και χωρίς συντηρητικά». Θέλαμε να το τονίσουμε αυτό και έτσι προχωρήσαμε και κάναμε ορισμένες συνταγές σε συνεργασία με τον Χριστόφορο Πέσκια.
-Ο προσανατολισμός στα ξενοδοχεία τι στόχο έχει;
Αφροδίτη: Είμαστε σε κάποια ξενοδοχεία, μεταξύ άλλων το Belvedere στη Μύκονο, στα Grace της Σαντορίνης και της Μυκόνου, στο Sani στη Χαλκιδική. Θέλαμε στο πλαίσιο αυτό ο ξένος και ο πελάτης γενικότερα να μπορεί να πιει ένα ελληνικό ρόφημα που να το φτιάχνει και μόνος του. Βεβαίως και ο σερβιτόρος μπορεί να αναλάβει αυτό το ρόλο και να το σερβίρει στο φακελάκι του με ζεστό νερό.
-Τι ίχνος θέλετε να αφήσετε με την Anassa Organics;
Γιάννα: Μακάρι να βγουν κι άλλοι σαν κι εμάς, αυτό που θέλουμε όμως είναι όλοι να έχουν καλή ποιότητα και συσκευασία. Χώρος υπάρχει για πολλούς!
-Και τέλος, ποιος είναι ο επιτυχημένος άνθρωπος;
Γιάννα: Αυτός που έχει ισορροπία, αυτός είναι ο επιτυχημένος άνθρωπος.
www.fnl-guide.com

Σχόλια